Вверх

Туарег зовсім не винуватий!

Одразу вкажу, що цим дописом автор ні в якому разі не збирається “відбілювати” громадянку Зайцеву від відповідальності за скоєне. Мова йде лише про повноту і неупередженість в аналізі факторів, які призвели до страшної трагедії. Цього вимагає і Кримінальний процесуальний кодекс під час досудового слідства і судового розгляду “щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини…”
Почнемо з місцерозташування автомобіля Туарег під керуванням громадянина Дронова на перехресті площі Конституції і вул. Сумський за декілька секунд до аварії.

скрін1

На цьому скрині ми можемо побачити, що Туарег, разом с трьома іншими автівками, вже розташован у порушення норм ПДР, а саме пункту 16.3 -

“У разі необхідності надання переваги в русі транспортним засобам, які рухаються по перехрещуваній дорозі, водій повинен зупинити транспортний засіб перед дорожньою розміткою 1.12 (стоп-лінією) або 1.13, світлофором так, щоб бачити його сигнали, а якщо вони відсутні – перед краєм перехрещуваної проїзної частини, не створюючи перешкод для руху пішоходів.”
В нашому випадку, за цим правилом, всі автівки повинні були стати перед світлофором, який розташований праворуч від від них, оскільки стоп-лінія, яка була в цьому місці раніше, зникла і довгий час не відновлювалася. Наразі на скріні 2 ми можемо побачити, що стоп-лінія на цьому перехресті вже відновлена. І її розташування перед світлофором зайвий раз дає нам зрозуміти, де саме повинен був знаходитися Туарег Дронова стоячи на червоне світло.
Міркування деяких “знавців” ПДР, що Дронов за правилом 16.3 стояв правильно, бо бачив дублюючий світлофор на іншому боці перехрестя є повною маячнею, бо доводять це правило до абсурду - навіщо тоді головний світлофор, якщо видно дублюючий і можна взагалі виїжджати на перехрестя, бо все рівно дублюючий світлофор буде попереду? Дурниця, правда ?
На скріні 1 нижньою стрілкою помічено, де стояв Туарег, а верхньою - де він був забов’язаний стояти згідно ПДР.
Можна побачити, що відстань від краю переднього бампера Туарега до місця, де він повинен був зупинитися складає два корпуси автомобіля. Тобто, приблизно 8-10 метрів.
Довжина корпусу Lexus RX 350 моделі 2012 року випуску складає 4770 мм.
Таким чином, з урахуванням того, що власну довжин у 4,8 метри, на швидкості навіть 90 км/г, Лексус RX-350 проїжджає за 0,2 секунди, а Туарег тільки починав розгін з місця, яке на 8 метрів,як мінімум, знаходилося ближче, ніж дозволено, до перпендикулярної дороги, по якій їхала Зайцева, можна не сумніватися, що якщо б, Дронов стояв згідно ПДР, аварії з тяжкими наслідками можна було запобігти ще на цьому етапі. Бо Дронов просто не встиг би доїхати до Лексусу Зайцевої на перехресті.
На скріні 1, праворуч, зафіксоване зелене світло для Лексусу, у верхньому правому кутку час - 20.43.41.
На скріні 3 ми бачимо, що о 20.43.42 світло на світлофорі для Лексуса змінилося з зеленого на жовте і Дронов почав рухатися. І це другий важливий момент і друге порушення ПДР Дроновим. (Праворуч відмічено жовте світло, а стрілка вказує, що відстань між Таурегом і автівкою позаду нього збільшилася. Тобто, він однозначно почав рух.)

скрин 2
Цей рух водій Туарега розпочав у порушення п. 8.7.3 є, ПДР. -
“є) поєднання червоного і жовтого сигналів забороняє рух і інформує про наступне вмикання зеленого сигналу…”
Чому пункт “є”? Тому, що коли у перпендикулярному напрямку (Лексус Зайцевої) горить жовте світло, для машин, які їдуть з боку Бурсацького спуску (Туарег Дронова), світлофор вмикає саме поєднання червоного і жовтого світла. У цьому може пересвідчитися будь-яка особа, яка опиниться на даному місці.
На скріні 4 ми бачимо час 20.43.44 і те, що світлофор для Зайцевої переключився на червоний. Для Таурега в в цей час увімкнувся зелений. Проте, Дронов в цей момент не розпочинав рух, а вже рухався у порушення п. 8.7.3 є,
ПДР, виїжджаючи на перехрестя і набираючи швидкість.

скрин 4
Виходячи зі скрину 3, на якому видно, що Дронов почав рух на червоно - жовте світло, яке цей рух забороняє, о 20.43.42 і скрину 4, на якому зміна сигналу світлофора відбулася о 20.43.44, стає очевидним, що Туарег Дронова почав рухатися десь на 2 секунди раніше зеленого світла. На дві фатальних секунди... Фатальних, з урахуванням того, що, знов таки, Лексус Зайцевої на швидкості 90 км/г проїжджає довжину свого кузова за 0,2 секунди.

скрин 6
Через секунду, або долі секунди, о 20.43.45, стається зіткнення Туарега Дронова з Лексусом, Зайцевої, яка виїжджала на перехрестя на заборонений сигнал світлофора, ще й зі значними порушенням швидкісного режиму. Скрін 5.
Підсумовуючи можна стверджувати дві очевидні речі. Перше. Якщо б Дронов дотримався ПДР хоча б в одному місці, де він їх порушив, зіткнення, не відбулося б. Втім, два його порушення у сумі, стали однією з причин страшної ДТП.
Друге. Якщо б Зайцева не перевищувала швидкість і не перетинала перехрестя на заборонений сигнал світлофора, ДТП теж не відбулося б.
А так… Порушення ПДР Зайцевої плюс порушення ПДР Дроновим. І в результаті аварія між ними з п’ятьма загиблими і шістьма серйозно постраждалими сторонніми людьми.
Далі провину кожного з учасників ДТП повинна визначити, в першу чергу, автотехнічна експертиза, яка встановить механізм виникнення ДТП, наявність або відсутність порушень ПДР у кожного з водіїв і причинний зв'язок їхніх дій з ДТП і її наслідками. Потім вже суд і юридичне визначення, на підставі саме автотехнічної експертизи, як винних у скоєнні цього злочину, так ступені провини для кожного з них.
P.S. Додаю ще фото 6 і 7 з цього перехрестя, які я зробив учора.

фото6

фото 7

На них ми бачимо, ,що відновлена стоп-лінія трохи працює. Фото 6. Але не зовсім. Фото 7. Значна частина водіїв продовжує далеко виїжджати вже навіть за намальовану стоп-лінію, а деякі з них так і продовжують стартувати на червоне-жовте світло. І це після такої трегедії.
Про тих, хто намагається на автівках проскочити на останній подих жовтого перед червоним, або вже на червоний, подібно до Зайцевої, взагалі можна не писати за причин масовості такого явища.
Я вчора за десять хвилин спостереження за одним перехрестям на проспекті Гагаріна у Харкові нарахував шість таких випадків. Причому, в одному з них це був великий автобус з пасажирами, а в іншому, якийсь шумахєр на довбаних жигулях, на швидкості десь під сотню, змусив пішоходів, які вже вийшли на перехід, застрибнути назад на тротуар.
Просто якесь раллі Париж-Дакар у поєднанні з сафарі на людей, а не дорожній рух.

Олександр Ружанський

Hosting by ED